הטובעת הודתה לפראמדיקית שהצילה אותה

0
159
קרן שחק והפראמדיקית אוריאן לוקץ במפגש מרגש. צילום דוברות מד"א

כאשר רחצה קרן שחק (40) עם ילדיה בחוף מכמורת, בחודש מאי שנה שעברה, לא חשבה שהבילוי שלהם יסתיים בטביעה ובטיפול מציל חיים מצוותי מד"א.

קרן, תושבת גבעתיים, הגיעה עם ילדיה בני ה-6 וה-8 לבילוי בחוף מכמורת, הסמוך לנתניה. לקראת תום הבילוי נכנסה עם ילדיה למים על מנת לשטוף את החול. כמה דקות לאחר מכן נסחפו קרן וילדיה אל תוך הים. קרן החזיקה בילדיה ולא עזבה אותם. בשלב מסוים איבדה את אחיזתה בבתה ועל מנת להציל את בנה צללה והחזיקה אותו מעל פני המים עד שאיבדה את הכרתה. למרבה המזל הצליחה בתה לשחות לשובר הגלים, טיפסה עליו וצרחה לעזרה.

רוחצים שהיו קרוב למקום האירוע הגיעו עם גלשנים וחילצו אותם מהמים. קרן וילדיה נמשו מהמים בעזרת חסקה, כשמקביל הוזעקו למקום צוותי מד"א.

דקות ספורות לאחר מכן הגיע צוות מד"א – הפראמדיקית אוריאן לוקץ, הפראמדיק ירדן דהרי והחובש הבכיר ויקי חכמון. הם טיפלו בשטח בבני המשפחה. קרן שהיתה מחוסרת הכרה סבלה ממצוקה נשימתית קשה והיא הורדמה והונשמה. בנה שהיה בהכרה סבל מהיפותרמיה ותשישות. בעקבות הטיפול בשטח והמשך הטיפול בבית חולים החלימו קרן ובנה.

ביום שני השבוע פגשה קרן באותו חוף הים את הפאראמדיקית אוריאן והודתה לה על כך שהצילה את חייה ואת חיי בנה. קרן מסרה: "חיכיתי למפגש עם אוריאן שהיה מרגש מאוד, אני רוצה להודות לה ולצוות שעבד איתה על כך שנתתו לי את החיים שלי במתנה והיו שם ברגעים שאני לא יכולתי להיות שם בשביל הילדים שלי. זו שליחות מדהימה. אני רוצה להגיד לאנשים שאין שום סיבה ללכת לחופים לא מוכרזים, זו סכנת נפשות".

אוריין לוקץ סיפרה: "בפעם האחרונה שראיתי את קרן, היא הייתה במצב קשה מאוד. אני מתרגשת מאוד לפגוש אותה, היא נכנסה לי ללב ומאז אותו היום, בכל יום שישי כשאני מדליקה נרות שבת אני חושבת עליה ומאחלת לה בריאות. הוקרת התודה שלה אלינו היא לא מובנית מאליו והיא נותנת לנו, אנשי מד"א, את הדלק להמשיך ולהציל חיים יום יום, שעה שעה".

ממד"א נמסר, כי מתחילת עונת הרחצה, החובשים והפאראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי מציל חיים ל- 112 בני אדם שטבעו ונמשו מהמים בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים. מתוכם, 15 טבעו למוות, 2 פונו תוך פעולות החייאה שמצבם אנוש, 12 נוספים מצבם קשה, ו- 83 במצב בינוני וקל.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן