ההיטל יעלה ושירותי השמירה יורחבו

0
120
ונדליזם במרכז העיר. צילום ארכיון באדיבות ציפי קפל

עיריית נתניה הודיעה השבוע, כי תרחיב את שירותי השמירה ובמקביל יעלה סכום היטל השמירה אותו משלמים התושבים.

בחודשים האחרונים, בעקבות גלי פריצות רבים במרכז העיר ובשכונות וכן גניבות של רכבים ורכוש מתוך בתים, נשמעו קולות רבים שיצאו נגד תשלום היטל השמירה בנתניה. תושבים רבים התלוננו שאין תחושת ביטחון בעיר והיפנו אצבע מאשימה גם כלפי עיריית נתניה. לטענתם עיריית נתניה גובה מהתושבים היטל ביטחון, אולם לא נראה שהסיורים הוגברו כפי שהובטח עם תחילת גביית ההיטל.

תושבי רחובות רבים סבלו בחודשים האחרונים מפריצות לבתיהם ולכלי הרכב שלהם. הפריצות התמקדו ברחובות סמילנסקי, בן יהודה, הלפרין, שכונת אגמים ואף קריית השרון. תושבי קריית השרון החליטו לעשות מעשה ולאחר התארגנות הם מקיימים סיורים מדי לילה ברחובות השכונה.

בעקבות תלונות התושבים נמסר אז מעיריית נתניה, כי בכל יום מסיירים בכל אזור ניידת פיקוח עירוני, ניידת שיטור עירוני ופרחי חניה פרוסים בכל רחבי מרכז העיר. בנוסף נמסר מהעירייה, כי מנהל האכיפה מפעיל יחידת אופנועים.

השבוע נמסר מהעירייה, כי שירותי השמירה ברחבי העיר הורחבו , החל מתחילת חודש אוגוסט, לעשרה אזורים לעומת שישה שהיו עד כה וכן יתווספו תקנים לפקחים, סיירים וכלי רכב. בתוך כך הודיעה עיריית נתניה החל מחודש ספטמבר יועלה מחיר היטל השמירה ב-35 אגורות למ"ר.

עוד נמסר מעיריית נתניה, כי למרות שמשרד הפנים אישר תעריף מירבי של 1.99 שקל למ"ר עבור היטל השמירה, אישרה מועצת העיר תעריף נמוך יותר שיעמוד על 1.2 שקלים, הכוללים את התוספת עבור הרחבת שירותי השמירה.

תושבים במרכז העיר הגיבו בזעם על ההעלאה בהיטל השמירה. תושבים רבים הביעו ספקנות באשר להעלאת תחושת הביטחון והביעו תקווה שאכן תורגש השמירה ברחבי העיר.

תושבת רחוב סמילנסקי, אשר התמודדה בחודשים האחרונים עם ונדליזם וניסיונות פריצה לביתה מסרה למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "זו חוצפה מצד עיריית נתניה לגבות מאיתנו יותר כסף על היטל השמירה, אשר חוסר יעילותו הוכחה בעליל. אנחנו לא רואים שיש עליה בשמירה ואין תחושת ביטחון. הומלסים, פועלים זרים ושיכורים שורצים במרכז העיר, לא נעים ללכת ברחובות האלה. צריך לבטל את היטל השמירה, התחושה היא שאנחנו משלמים סתם ולא ברור לאן הכסף שלנו הולך".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן