האסון האקולוגי: מספר חופים בנתניה אושרו לרחצה

המשרד להגנת הסביבה פרסם באיזה חופים הסתיימו פעולות הניקיון, וכמות הזפת נמצאה תקינה; בנתניה אושרו חופי קריית צאנז, העונות, ארגמן ופולג צפון; ניקיון החופים נמשך

0
1584
נתניה - מבט על - רחובות נתניה
נתניה. צילום רן אליהו

ביום שני השבוע יצאה טיסת סיור של המשרד להגנת הסביבה לאיתור כתמי שמן חדשים בים. זאת בהמשך לזיהום האקולוגי ששטף את חופי הארץ ובהם חופי עמק חפר ונתניה.

במהלך הימים האחרונים התקבלו במשרד להגנת הסביבה תוצאות תקינות מדיגום מי הים במספר חופים בנתניה ובעמק חפר – חופי צאנז, חוף העונות, חוף ארגמן וחוף פולג צפון.

בעמק חפר התקבלו תוצאות תקינות בחוף בית ינאי ובחוף נעורים.

עקב כך נמסר, כי ניתן לבצע פעילות ספורט המותרת בשגרה בתוך המים וכן לרחצה.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר עוד, כי זרמי הים סוחפים איתם שאריות זפת שנשארו בים, בעיקר בקרבת החוף ובמים הרדודים, והתופעה עשויה להמשיך בהיקף מקומי בימים הקרובים בחופי ישראל, בהתאם לכיווני הזרמים ולשינויים בגובה הים.

עוד נמסר מהמשרד להגנת הסביבה, כי לרמזור זיהום החופים נוספה קטגוריה “ירוקה” – לחופים מוכרזים ופתוחים שעברו את בדיקת מדד זפת בחופים של המשרד, והמשמעות היא שאין צורך להמשיך בעבודת הסרת הזפת. קטגוריות “רמזור זיהום החופים”: זיהום קל מאוד (כחול), קל (צהוב), קל-בינוני (צהוב כהה), בינוני (כתום), ובינוני-כבד (אדום). ניתן לראות כי מרבית החופים בישראל כיום מסווגים ברמזור כירוקים, כחולים או צהובים. חוף ראש הנקרה והאזור הוא היחיד אשר מסווג כאדום – זיהום בינוני-כבד, בשל האופי הסלעי של החופים והקושי בניקוי.

בתוך כך פעולות הניקוי והניטור נמשכות. ובמשרד להגנת הסביבה מבקשים מהציבור מתבקש לא להגיע לפעילות בחופי הרחצה שעדיין לא נתקבלו מהם תוצאות דגימות תקינות.

השרה להגנת הסביבה, גילה גמליאל, מסרה, כי “אנחנו פועלים כדי לסיים את ניקיון החופים יחד עם המתנדבים והרשויות, ולפתוח את חופי הים לקראת עונת הרחצה. שאריות זפת צפויות להיסחף מקרקעית הים אל החוף במקומות מסוימים בארץ, ונעשה את כל המאמצים כדי לפנות את הזפת מהחופים ולמנוע פגיעה נוספת בטבע ובבעלי החיים”.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן