האנשים שמחליפים את המדינה

1
147
מפעל החסד של בני הזוג נעים - נתניה

גם השנה עשרות מתנדבים יאספו ויחלקו אלפי סלי מזון למשפחות קשות יום. איפה המדינה? שאלה טובה.

על השאלה כמה משפחות מנתניה זקוקות לסלי מזון, קשה לענות. מעבר לרישום הרשמי העומד על מעל 5,000 משפחות, כך מעריכים בעמותות החסד, בנתניה עוד אלפי משפחות המבקשות סיוע שלא דרך אגף הרווחה – אפילו לא דרך עמותות החסד הרשומות. כשאברהם נעים החל לפני מספר שנים בחלוקת חבילות מזון, היו לו ברשימה כמה עשרות בודדות.

מאז, גדלה הרשימה ועומדת כיום על למעלה מ-200 חבילות מזון. אל המיזם הפרטי שלו, ללא כל תמיכה, הוא גייס חברים ואנשי עסקים אשר חוסכים כל השנה כדי לממן בחגים את רכישת המזון. כל בני משפחתו עסוקים בלילות באריזה ובחלוקה. השנה, כך ציינו בני משפחת נעים: "התמקדנו, בעיקר, במשפחות אשר פחות "מבקשות" ובעיקר מתביישות".

"בכל שנה, כשאני מצטרפת לסבב חלוקת המזון, פונים אלי יותר ויותר ומבקשים סיוע", סיפרה לנתניה און ליין-ksn בתו עינבל: "אני לא יודעת אם מדינת ישראל תתעורר באיזשהו שלב, אבל אני כן יודעת שהנתק בין המדינה לעם החי בה מעמיק והולך. ככל שעוברות השנים, יותר ויותר מי שנחשבו פעם בני המעמד הבינוני, מעדיפים לפשוט יד לפני שיגיעו לפשיטת רגל. מנגד, יותר ויותר קשה לאנשים ולבתי עסק שתרמו בעבר ביד רחבה, לתרום מכיסם למען אלה שאין".

תגובה 1

  1. השנה אצלנו בכפר יונה מאד דומה , ויקטוריה גולן אדם פרטי ורגיל הפעילה את אנשי הכפר ויחד עם מתנדבים ילדים בני נוער ותורמים הכינו למעלה מ90 ארגזי מזון….

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן