האישה כרעה ללדת והבעל הגיש בקשה לגט

2
103

בית הדין הרבני בנתניה חייב בעל לשלם לאישתו את מלוא סכום הכתובה שלה – 300 אלף שקלים לאחר שהגיש בקשת גירושין שלושה ימים לפני הלידה ; הבעל בתביעתו טען שאישתו הכתה אותו והציקה לו ; האישה טענה שהבעל מהמר כפייתי

בני הזוג, תושבי האזור, היו נשואים כשלוש שנים ונולדו להם שני ילדים. לפני כשנה, בעת שהאישה היתה בחודש התשיעי להריונה, הגיש הבעל תביעת גירושין. שלושה ימים לאחר מכן ילדה האישה את ילדם השני וכשחזרה מבית החולים קיבלה לידיה את התביעה בהפתעה מוחלטת.

בתביעה טען הבעל, כי הם נמצאים במשבר עמוק לאור התנהגותה הקשה של אשתו כלפיו. לטענתו מזה כשמונה חודשים הם אינם לנים בחדר משותף וכי אשתו ממררת את חייו. עוד לטענתו היו בני הזוג בייעוץ שלא צלח ואף עירבה בסכסוך בניהם את ילדם.

עוד טען הבעל, כי במקרה נוסף נעלה אותו אשתו מחוץ לבית ורק לאחר זמן ממושך פתחה את הדלת. באחת הפעמים, כך לטענתו, הכתה אותו אשתו. עוד נושא שגרם לדבריו למחלוקות הוא שהאישה הפסיקה לעבוד מספר חודשים טרם הנישואים.

בתגובה לתביעה הגישה האישה בקשה לשלום בית. במקביל תבעה מזונות עבור הילדים בבית המשפט לענייני משפחה. האישה העלתה בפני בית הדין הרבני טענות קשות נגד בעלה וטענה, כי הוא מהמר כפייתי ובשל כך הוא מתנכר אליה. למרות זאת אמרה האישה שהיא מוכנה לחזור לגור איתו, לאחר שיעבור טיפול. בנוסף הכחישה האישה כי הכתה את בעלה.

אב בית הדין הרבני, הרב שלמה שפירא, נזף בבעל וקבע בהחלטתו, כי "אין ספק שגם אם האשה הייתה מכה את הבעל עקב קבלת תביעת הגירושין אין להאשימה על כך (ואף שאין ראוי לנקוט באלימות בכל מקרה), עם זאת תגובה זו הייתה תגובה טבעית של אשה מותשת ימים ספורים אחרי הלידה כשהיא מטופלת בתינוקת קטנה וילד קטן. איזו תגובה חושב הבעל שאשתו הייתה צריכה להגיב בתמורה ל"מתנת הלידה" שנתן לה. עקב תגובה זו עזב הבעל את הבית".

עוד קבע הרב שפירא, כי "לא הוכחה עילה לחייב את האשה בגירושין. עם זאת לאור מערכת היחסים שבין הצדדים, שלום־בית לא יכון בין הצדדים. ואף שהאשה צדקה בתביעתה לשלום־בית, בית הדין ממליץ לאשה להתגרש, כדי להתחיל בחיים חדשים ולשקם את חייהם".

בית הדין הרבני קבע, כי הבעל ישלם לאישה את מלוא כתובתה עם הגירושין, ילדי הצדדים יהיו במשמורת האם, דירת הצדדים תמכר ולאחר סילוק המשכנתא תחולק יתרת הסכום שווה בשווה ומתוך חלקו של הבעל בדירת הצדדים יועבר לאישה סכום של 300 אלף שקלים בתמורה לכתובה.

2 תגובות

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן