גן אירועים נקנס בגין חריגות בנייה

0
99

בית המשפט השלום בנתניה הטיל, ביום שני השבוע, קנס מזערי בסך של 15,000 שקלים על גן האירועים "עלמה" באבן יהודה, בגין עבירות רבות בתחום התכנון והבניה, לרבות ביטול דלת יציאה מהאולם שלא כדין, בניית מדרגות ובניית חדר חשמל וגדרות גבוהים ללא כל היתר.

בנוסף הורשעו הנאשמים שהשתמשו במבנה האולם ללא אישורים מתאימים משרותי הכבאות, משרד הבריאות, המועצה המקומית והמשרד לאיכות הסביבה.

פרקליטם של הנאשמים, עו"ד ד"ר ניסן שריפי טען בבית המשפט, כי "מדובר בנאשמים שלמעשה הסירו את כל המחדלים הנטענים בכתב האישום המתוקן. שאר המחדלים שנטענו או שאינם רלוונטים לנאשמים, או שלא היו טעונים היתר מלכתחילה". ד"ר שריפי ביקש מבית המשפט לקבל את ההסכם שנעשה בין הצדדים.

שופטת בית משפט השלום בנתניה, הדס רוזנברג-שיינרט, קיבלה את הסדר הטיעון שנעשה בין הנאשמים, לפיו יוטל עליהם קנס בסך 15 אלף שקלים. השופטת קבעה, כי "בבסיס בהסדר הטיעון עומדים השיקולים הבאים: מהותן של העבירות, אשר אינן מצויות כלל ברף החומרה הגבוה, תיקון כתב האישום לקולא, חלוף הזמן מאז ביצוע העבירות, בדגש על העובדה, כי הנאשמים דאגו להסדרת חריגות הבניה וקיבלו אתמול היתר המסדיר את כלל החריגות המתוארות בכתב האישום. כך ניטלה בחשבון העובדה, כי הנאשמים לקחו אחריות על העבירות המיוחסות להם בכתב האישום, תוך חסכון בזמן השיפוטי ובזמנם של עדי התביעה".

גורמים בכירים בוועדה המקומית "שרונים" מסרו, כי לא יתכן שמצד תושב, שסוגר מרפסת ללא היתר, דורשים קנס גבוה יותר מגן האירועים הגדול ביותר באזור, אשר בנה והשתמש במבנה ללא היתרים.

ד"ר שריפי מסר בתגובה, כי "הקנס הוא סביר בנסיבות הענין. משפטים זה לא מתמטיקה וכל תיק הוא לגופו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן