גידול בביקוש למגרשים בפארק תעשיות עמק חפר

0
1113
פארק התעשיות עמק חפר. צילום מועצת עמק חפר

המהלך להרחבת פארק תעשיות עמק חפר נושא פרי: קבוצת כסלו זכתה במכרז רשות מקרקעי ישראל. החברה רכשה 46 דונם בפארק תעשיות עמק חפר בסכום של כ-87 מיליון שקלים. על-פי התכנית צפויה קבוצת כסלו להקים במקום מרכז לוגיסטיקה ואחסנה. לצורך כך צפויה החברה להעתיק את פעילותה מאזור התעשייה חדרה.

לדברי ראש המועצה האזורית עמק חפר, רני אידן, רכישה זו מצטרפת לגל של רוכשים שהשתתפו במכרזי רשות מקרקעי ישראל בפארק התעשיות – במסגרתם נרכשו עוד 12 מגרשים – כולם בשטחי ההרחבה של פארק התעשיות.

לפני למעלה מחודש פורסם, כי חברת מוצרי הניקיון סנו רכשה שני מגרשים המשתרעים על שטח של 23.5 דונם. עוד רכשו מגרשים בסדר גודל של כעשרה דונמים חברת הבניה אברהם עמרם ובניו,  יבואן מוצרי הבניה ניסים פרג'ון, אשר גרין מבנים וכן ש.מ.ב.ז נדל"ן בעמק.

הצורך בקידום אזורי תעסוקה, המשמשים בסיס למקומות עבודה וכן מאפשרים הרחבת מקור ההכנסות לרשויות מקומיות, עלה כבר לפני כשני עשורים – עם פתיחתו של פארק התעשיות. בשנים האחרונות, עם הקיטון המתמשך של משרדי הממשלה בתקצוב רשויות, ומנגד גידול חד בקצב הבנייה לצרכי מגורים, החלו רשויות רבות לקדם הרחבת אזורי התעסוקה כמקור הכנסה משמעותי. כידוע בישראל, על-פי צו הארנונה, המיסוי ממפעלים, משרדים ומסחר גבוה משמעותית ממיסוי על מגורים.

באזורים חקלאיים הצורך במקורות תעסוקה גדול יותר, זאת בשל הפגיעה המזדחלת בחקלאות, וכן בשל גידול במספר התושבים באזורים החקלאיים העובדים בערים הסמוכות – מה שמוביל בין השאר לעומס תחבורתי והארכת הזמן הכללי המוקדש לעבודה דה פאקטו – כולל עומסים בכבישים.

"פיתוח פארק התעשיות הוא תוצר של מדיניות המועצה לעידוד תעסוקה בעמק, פיתוח מיזמים ומתן פתרונות תעסוקה לתושבי העמק", סיכם ראש המועצה אידן.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן