בשם הנאום: מאות בתחרות הדיבייט העירונית

1
76
תחרות הדיבייט השנתית לחטיבות הביניים - נתניה 2015. צילום רן אליהו

מאות תלמידי חטיבות הביניים בעיר צפו בסוף השבוע בתחרות הדיבייט השנתית, במסגרתו הציגו המתמודדים, נציגי בתי הספר בנתניה את יכולתם באמנות הנאום ושליטתם בהבעת עמדתם מול קהל צופים.

לנתניה און ליין-ksn נמסר ממינהל החינוך בעיריית נתניה וחברת "דיבייט", כי התלמידים שנבחרו לייצג את בתי הספר "עלו, כל אחד בתורו, והציגו נאומים מרתקים על נושאים אקטואליים אשר מעסיקים את הנוער" – כאשר למאות הצופים ניתנה האפשרות להצביע בעד או נגד בהתאם לטיעונים שהועלו. כחלק מהתחרות ובמטרה לאפשר הצגת עמדות מנוגדות, נחלקו המתחרים לשתי קבוצות מרכזיות – קבוצה אחת אשר הציגה את עמדת הממשלה וקבוצה שנייה שהציגה את עמדת האופוזיציה. הנושאים עצמם, כאמור, חייבו את המתחרים והמתחרות לבצע תחקירים מעמיקים מבעוד מועד וללמוד את התחומים על כל היבטיהם, המשפטיים, הפסיכולוגיים, החברתיים והכלכליים – זאת כדי שיוכלו לבנות על בסיס כלל הדיבייט את טיעוניהם בצורה המשכנעת ביותר.

תורת הדיבייט, משמשת הלכה למעשה ככלי לפיתוח היכולת הרטורית על-פי כללים מוגדרים – תוך שימוש במבנה הנאום להעברת מסרים וביקורת שיפוטית. תכנית הלימוד הוכנסה למערכת החינוך בעיר נתניה לפני כחמש שנים, בשלב ראשוני במספר בתי ספר. שנה לאחר מכן הורחבה התכנית וכללה חטיבות ביניים נוספות – זאת לאחר שהמשוב שהתקבל מסגל ההוראה הבית ספרי וכן מהתלמידים שלקחו חלק, היה חיובי והצביע על מגמת שיפור משמעותית ביכולת הביטוי וההבעה ברמה האישית, בגידול בעניין לימוד השפה העברית ובשיפור ובשימוש בחשיבה לוגית.

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן