מקרה נדיר: בלעה שיניים תותבות תוך כדי שינה

0
247
בתמונה: תמונת אילוסטרציה המתארת חדר ניתוח.
חדר ניתוח. צילום fotolia

מקרה נדיר של בליעת פלטת שינים תותבות תוך כדי שינה, ואשר טופל במכון הגסטרו של בית חולים לניאדו, הסתיים בניתוח להוצאת הפלטה ולהצלת האישה.

מטופלת תושבת נתניה, כבת 61, הגיעה לפני מספר ימים למחלקה לרפואה דחופה בלניאדו, כשהיא מתלוננת על עצם זר אשר "תקוע" בגרונה. בירור מהיר העלה, כי פלטת שינים תותבות המורכבת מארבע שיניים, נבלעה במהלך השינה ויש צורך דחוף להוציא אותה, עקב סכנה להיווצרות חור בוושט, היכולה להתפתח לכדי סכנת חיים ממשית.

ד"ר בני שפק, מנהל מכון הגסטרו בלניאדו, ביצע אנדוסקופיה של דרכי העיכול העליונות, איתר את מיקום הפלטה בת ארבע שיניים תותבות בוושט ובפעולה מורכבת שלף את הפלטה.  "לפני שניגשתי לביצוע פעולת השליפה התייעצתי עם רופא שיניים", אומר ד"ר שפק: "רופא השיניים אמר שמדובר במקרה נדיר, היות והפלטות הללו יציבות מאד. ככל הנראה, הפלטה נסדקה ובמהלך חריקות שיניים בלילה התפרקה לחלוטין. פעולת השליפה הייתה מורכבת היות והאנטומיה של הוושט מקשה על השליפה של עצם כה גדול כמו הפלטה, תוך שמירה על שלמות הוושט" .

נדב חן, מנכ"ל לניאדו, בירך את צוות מכון הגסטרו ואמר כי "הפעולה המקצועית והמהירה של הצוות הצילו את חיי המטופלת! רק לאחרונה שודרגו שני חדרי בדיקה במכון הגסטרו בציוד חדשני, נמשיך להשקיע גם בעתיד בפיתוח המכון".

לכתבות נוספות העשויות לעניין: 

אדריכל ארז טל מונה לתפקיד מהנדס העיר

לניאדו: נפתחה מרפאת כירורגיית ילדים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן