בית רמז פועל ללא אישורי כיבוי אש

0
416
בית רמז, צילום רן אליהו

מזה שנים פועל בית רמז, ברחוב רמז בנתניה, ללא אישורי כיבוי אש. בבניין רב הקומות ממוקמים משרד הפנים, סניפי קופות חולים ומשרדי ההסתדרות במרחב נתניה. לבית רמז מגיעים מדי יום אלפי מתושבי העיר והסביבה ואף שוהים בו זמן רב בהמתנה לקבלת שירות. כל זאת למרות שהמבנה כבר שנים ללא אישורי כיבוי אש.

גורם בכיר מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "כל מה שקורה בהתנהלות של הרשויות בכל הקשור באישורים ובאכיפת החוק הוא שערוריה שאין דוגמתה. הייתי מצפה ממשרדים ממשלתיים שיפעלו. לפחות שהם יהוו דוגמא ויפעלו על פי חוק. אנחנו מחכים כבר מספר שנים ושום דבר לא קורה – אין אכיפה. אלפי אנשים נמצאים בסכנה כשהם מגיעים לבניין הזה. רק למשרד הפנים מגיעים למעלה מאלף אנשים מדי יום. גם מאות העובדים במשרדים הרבים בבניין נמצאים בסכנה ועדיין לא קורה כלום".

מנהל בית רמז מסר שהוא איננו מוכן להגיב והוסיף, כי "יש לנו את כל הניירות, הכל מוכן תפנו לכיבוי אש".

מרשות האוכלוסין וההגירה, שבאחריותה משרדי משרד הפנים במקום, נמסר, כי "מאז 2014 פועלת הנהלת הקניון בשיתוף עם כל הבעלים של השטחים בקניון, לטיפול מיידי בנושא כיבוי אש. תקני כיבוי האש החדשים חייבו התקנת מערכות כיבוי אוטומטיות בכל הבניין וחיבור מערכות מרכזיות בקניון לטובת כיבוי האש. בלשכת האוכלוסין בנתניה הושלמה לפני כחצי שנה התקנת מערכות הכיבוי האוטומטיות ולפני כחודש אף קיבלו הבעלים אישור מכון התקנים לתקינותה של המערכת בלשכה עצמה. ישנן עוד מספר בדיקות טכניות שיבוצעו בחודשים הקרובים ואז הלשכה תוכל לקבל את האישור העדכני המיוחל".

מכיבוי אש נמסר בתגובה, כי "הבניין נדרש כבר שנים בביצוע הנחיות בטיחות אש. ב-29 באוקטובר 2015 נשלחה למקום ע"י עו"ד אביתר טסלר- הממונה ליעוץ משפטי מחוזי, התרעה לפני נקיטת הליכים. מאז חלה התקדמות רבה בביצוע דרישותינו במקום. בוצעה ביקורת בטיחות אש במקום ב21-2-2016 וב13-6-2016 . במקום קיימים עוד מספר ליקויים והעיקרי שבהם היא השלמת התקנת מערכת מתזים אוטומטיים בכל חלקי המבנה (כולל מספר עסקים פרטיים). כמו כן נדרש המקום בביצוע תחזוקה למספר מערכות בטיחות במבנה ולהכשיר לתפקידה את רחבת הכיבוי בחזית המבנה. לאחר השלמת דרישות מדור בטיחות האש והזמנתנו לביקורת חוזרת יהיה ניתן לשקול מתן אישור למקום".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן