נזקי הגשמים: בית ספר יונתן נתניה הוצף

0
625
בית ספר יונתן - נתניה
ההצפה בכניסה לבית ספר יונתן. צילום באדיבות הורי תלמידים

גשמים עזים ירדו במהלך היממה האחרונה ברחבי הארץ, אולם בנתניה נרשם שיא בכמות הגשמים שירדו ועמדו נכון לצהרי יום ראשון על 43 מ"מ.

הגשמים העזים גרמו בשעות הצהריים של יום ראשון להצפה בכניסה לבית ספר יונתן וכן בקומת הקרקע של בית ספר יונתן, בה לומדים תלמידי כיתות א', חלק מכיתות ב' ובמקום אף ממוקמות משרדי מזכירות והנהלת בית הספר. מים עד לגובה של כחצי מטר, נמדדו ברחוב איתמר בן אבי הסמוך לבית הספר.

תלמידי בית ספר יונתן נאלצו ללכת בתוך בריכת מים גדולה שנקוותה במקום והגיעה, במקומות מסוימים בבית הספר ובכניסה לגובה של כ-20 ס"מ. גם לימודי הצהרון הופסקו והורים נקראו לקחת את ילדיהם, לאחר שהתברר היקף ההצפה.

אחד ההורים מסר לנתניה און ליין, כי זו אינה הפעם הראשונה בה הוצף בית הספר. בעבר הוצף בית הספר בעקבות סחף מהרי גרינטל. אולם, הפעם, ההצפה לא כללה סחף ובוץ. להערכתו של אותו הורה, למרות הגשמים הכבדים שירדו בנתניה, אם הניקוז במקום היה מטופל כיאות, לא הייתה נגרמת כזו הצפה.

טענות קשות נשמעו נגד עיריית נתניה. הורים סיפרו, כי בכל שנה המצב דומה וכי עיריית נתניה רואה בבית ספר יונתן כבן חורג. ההורים הביעו זעם על כך שלא מטפלים בהצפות מהשורש ופותרים את הבעיה.

אמא לתלמיד סיפרה למערכת נתניה און ליין, כי "בגלל הגשם הגעתי לבית הספר לאסוף את הילד שלי. כשירדנו לאיתמר בן אבי, ראינו שהמים הגיעו עד מעל הברכיים של אדם מבוגר. התקשרנו לבית הספר על מנת שלא יפתחו את השער. כשהתקרבנו, ראינו ילדים שיצאו עם תיקי טרולי בתוך מים, ילדה אחת נפלה לתוך המים, הילדים בכו והייתה היסטריה במקום. ביקשנו שיפתחו את השער האחורי, הורים התנפלו ונכנסו למים כדי להוציא את הילדים".

האם הוסיפה, כי "הילדים שלנו עמדו על הגדר וניסו לעקוף את שלולית הענק באמצעות אחיזה בשערים. אם מישהו היה נופל לתוך המים מלמעלה? אסור היה לפתוח את השער והיה חובה להשאיר את הילדים בכיתות. התחושה היא שאין עם מי לדבר. נכון, חלק מההורים לא נהגו כשורה".

בית ספר יונתן – זעם ההורים

בפוסט שהועלה לפייסבוק על ידי אחד ההורים, שלומי אביטבול, נכתבה ביקורת חריפה נגד התנהלות עיריית נתניה בכל הקשור להצפה. אביטבול והורים נוספים טענו בזעם, כי ילדים נאלצו לצאת מבית הספר בתוך נהר של מים, בצורה לא בטוחה, תוך טיפוס על הגדרות והתבוססות במים שהגיעו לגובה רב.

בתגובה לפוסט נכתב על ידי עיריית נתניה, כי "הנושא ידוע ומטופל במשולב על ידי מנהל תפעול ומנהל חינוך. משאיות ניקוז בדרכם למקום, ילדים שהיו אמורים לסיים את לימודיהם נשלחו הביתה בצורה בטוחה בליווי המורים והמנהלת עד לשביל החיצוני". תשובת העירייה לא סיפקה את ההורים, אשר טענו, כי ילדיהם לא נשלחו הביתה בצורה בטוחה. כאוס שרר במקום ורק בנס לא נפגעו ילדים.

למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, נמסר מעיריית נתניה, כי "עיריית נתניה ביצעה בשנים האחרונות עבודות ניקוז נרחבות, שפתרו כמעט כליל את תופעת ההצפות שאיפיינה את נתניה. רק לאחרונה סיימה העירייה ביצוע קו ניקוז ראשי לשכונת עין התכלת, בהשקעה של כ – 8 מיליון שקל. יצויין כי בית הספר יונתן ממוקם מבחינה טופוגרפית בשקע מקומי ובמהלך השנים בוצעו עבודות ניקוז למתן פתרון מקומי לשטח בית הספר, אולם בשל כמות חריגה ועוצמתית של משקעים שנרשמה בזמן קצר ביום ראשון השבוע – לא הצליחה מערכת הניקוז לקלוט באופן מיידי את כמויות הממטרים הרבות. העירייה מקדמת בימים אלה תכנון של מנהרת ניקוז ראשית בשדרות בן אבי שתיתן מענה לניקוז מרכז העיר ותסדיר מוצא תקין גם לשקע בית ספר יונתן, מה שעשוי לתת מענה כולל גם במקרים של ירידת ממטרים חריגה. נציין כי מיד בסוף יום הלימודים, ניתן מענה מיידי לשאיבת המים והטייתם מהחצר, כמו גם ניקיון יסודי בכיתות על מנת שהתלמידים ישובו ללימודים כסדרם. במנהל החינוך מתכוונים ללמוד מהמקרה, כדי למנוע מהתלמידים חוויה דומה בעתיד".

צילום באדיבות הורי תלמידים
צילום באדיבות הורי תלמידים
קומת הכיתות התחתונה הוצפה. צילום באדיבות הורי תלמידים
קומת הכיתות התחתונה הוצפה. צילום באדיבות הורי תלמידים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן