בית המשפט שחרר בני 12 שהכו ועילפו בת 11

1
104
אופניים שנגנבו. צילום באדיבות חטיבת דוברות המשטרה

ביקורת חריפה במשטרת נתניה על החלטת בית המשפט שלא להאריך את מעצר הבית של שלושת הילדים החשודים.

שופט בית המשפט בפתח תקווה, אריאל ברגנר, הורה על שחרור שלושה בני 12, החשודים  כי בערב יום כיפור תקפו בת 11 בכיכר צומת נטר, הלמו בראשה עם כסא אופניים, גרמו לה לאבד הכרתה וגנבו את אופניה. השלושה שנעצרו על-ידי משטרת נתניה הושמו במעצר בית בן חמישה ימים. ביום שישי (היום) הובאו בפני שופט במטרה להאריך מעצרם ב-14 ימים נוספים. ואולם, בית המשפט לא השתכנע כי מעצר הבית נחוץ להמשך החקירה. על-פי הערכות סיכוי גבוה, כי כנגד אחד מבין השלושה יוגש בהמשך כתב אישום. עוד פרט שנחשף היום: אחד הילדים המעורבים בתקיפת בת ה-11, היה אמור לשהות במעצר בית בזמן שתקף את הילדה ובפועל הפר אותו.

מהמשטרה נמסר, כי קבוצת ילדים כבני 12 ממערב העיר, פגשו שלוש חברו בנות 11, שיצאו לטייל עם אופניהן. הילדים שהגיעו עם זוג אופניים משלהם, פנו לאחת הילדות ודרשו ממנה את האופניים שלה. הילדה סירבה ואמרה לילדים, כי היא לא מתכוונת לתת את האופניים שקיבלה מתנה מהוריה ליום הכיפורים. אחד הילדים ניגש אליה וחבט בראשה בעוצמה עם כסא אופניים. הילדה נפלה, איבדה את הכרתה ונזקקה לטיפול רפואי.

שוטרי משטרת נתניה שהגיעו למקום תפסו זוג אופניים שלא היה שייך לילדות. במהלך החקירה זומן נער לתשאול במחלק הנוער בתחנה. הנער זיהה את אופניו וטען, כי הם נלקחו ממנו על ידי אחרים. עם תום חקירתו אותרו נערים נוספים החשודים שהיו מעורבים באירוע. הנערים נחקרו וקשרו את עצמם למקרה. החקירה נמשכת.

תופעת גניבת זוגות אופניים במהלך יום הכיפורים הינה תופעה הידועה למשטרת נתניה מזה כחמש שנים. במהלך יום כיפור האחרון, כך דיווח נתניה און ליין – ksn, אירעו תשעה מקרים שונים של גניבת אופניים ברחבי העיר נתניה. בשלושה מהמקרים דיווחו עדי ראיה, כי מדובר בחבורות ילדים שנמלטו יחד עם האופניים שנגנבו לכיוון שכונות דרום העיר. שלושה מהמקרים שדווחו אירעו במרכז העיר, באזור הרחובות איתמר בן אבי, שד' בנימין וז'בוטינסקי, מקרה נוסף אירע בשכונת אזורים ושני מקרים נוספים באזור מזרח נתניה – כאשר המקרה החמור ביותר, בו כאמור נפצעה ילדה, אירע בכיכר נטר.

גורמים בכירים במשטרה הוסיפו לנתניה און ליין – ksn, כי "עד שהמחוקק לא ייתן דעתו ויפעל לתיקון החוק הקיים, פעם אחר פעם נמצא עצמנו מבצעים פעולות חקירה, עוצרים את החשודים, מביאים אותם בפני שופט ואז הם, כמו במרבית המקרים, ישוחררו".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן