בולמש: הפיכת השכונות המוזנחות לאטרקטיביות עניין של החלטה

0
338
חילונים,נתניה,אפרים בולמש,שכונות,דורה,סלע,אזורים,קרית נורדאו,עיר ימים,רמת פולג,קרית השרון
אפרים בולמש: "מפסיקים להיות שקופים"

האם תושבי סלע, דורה, אזורים, ותיקים וכמובן קריית נורדאו שקופים ולא זוכים למענה מלא בשל מדיניות עירונית שגויה? לטענת אפרים בולמש, התשובה היא חיובית.

אפרים בולמש, המועמד לראשות ולמועצת העיר נתניה, אף התחייב, כי במידה וייבחר לראשות עיר, הוא יקבע יעד ברור: בתוך 180 הגשת תכנית בנייה מקיפה, שתהפוך את השכונות דורה וסלע לאטרקטיביות ולמושכות קהל צעיר.

"בניית דירות ענק והתמקדות בשכונות חדשות בלבד, הפכו את נתניה ליקרה מדי עבור זוגות צעירים, עם מיסי ארנונה גבוהים מדי ודמי ועד בית כדוגמא בעיר ימים, שהם ברמה של משכנתא. ראש עיר שמבין בתכנון עיר, בשיקום ובבניה, לא צריך את התכניות של השר כחלון, ויכול במהירות להפוך את השכונות דורה וסלע לאטרקטיביות. הכל מתחיל ונגמר בניהול ובמדיניות ברורה".

אפרים בולמש: ראש עיר שמבין בתכנון עיר, בשיקום ובבניה, לא צריך את התכניות של השר כחלון, ויכול במהירות להפוך את השכונות דורה וסלע, אזורים או ותיקים לאטרקטיביות. הכל מתחיל ונגמר בניהול ובמדיניות ברורה – היום המצב הוא, שאלפי תושבים בעיר נתניה הפכו שקופים בשל מדיניות שגויה וניהול שבעיני הוא כושל בכל הקשור לתחום תכנון ובנייה" 

למה אתה חושב, שדווקא אתה יכול לבצע מהפכה בשכונות הוותיקות כדוגמת דורה וסלע ואיך?
"אתחיל מהסוף. 20 שנה לא נעשה מאמץ אמיתי, לטעמי בשל מדיניות שגויה והתמקדות בחדש. אני יכול להוביל את המהפכה בשל הניסיון המקצועי שלי. שימשתי בעברי כמ"מ ראה"ע, כמינוי מקצועי מטעם משרד הפנים כיו"ר הועדה המרחבית לתכנון ובנייה "שרונים" וכן "לודים" וכמפקח ארצי לנושא תמ"א, התחדשות עירונית ועוד. המצב היום פשוט: זוגות צעירים תושבי נתניה מתקשים לרכוש דירה חדשה בעיר בשל המחיר והגודל. השכונות הוותיקות שהוזנחו לגמרי, כמו דורה וכמו סלע, הפכו למעין ברירת מחדל בלי מילימטר של ראייה או חזון. מבחינה גיאוגרפית מדובר בשתי שכונות במיקום מצוין. על כל גוש של בנייני רכבת, הייתי מקים מגדל דירות יוקרתי, עם תמהיל של שניים, שלושה, ארבעה, חמישה ושישה חדרים. בנייה כזו (בינוי – פינוי) גם תייצר הכנסה שתאפשר בנייה מחודשת של מוסדות לימוד, גם תשחרר שטחים ותאפשר הרבה יותר ירוק, גם תרים אוטומטית את איכות החיים של הדיירים שיקבלו דירה חדשה ומרווחת מאוד במקום הדירה שהם חיים בה היום וגם תמשוך זוגות צעירים ואוכלוסייה גדולה במחירים סבירים ונמוכים הרבה יותר".

אחת הטענות הן שבבניינים רבי קומות תשלום ועד הבית נע בין מאות לאלפי שקלים בחודש. כיצד תפתור זאת לתושבי סלע או דורה?
"אפתור זאת מראש ובתמורה לתוספת קומות. אחד התנאים שיועמדו ליזם, מלבד מתן דירה חדשה ומפוארת בתמורה לדירה ישנה וקטנה, הוא סבסוד או מימון ועד הבית ודמי הניהול של דיירי סלע או דורה שייקחו חלק בפרויקט למשך 15 או 20 שנה. הכל מתחיל ונגמר במדיניות. אם מישהו באמת היה רוצה, סלע ודורה היו הופכות כבר לפני עשור לשכונות המתחדשות והמובילות בנתניה. בראשותי, תושבי השכונות הוותיקות יפסיקו להיות שקופים".

לכתבות נוספות הקליקו:

בולמש: החילונים והמסורתיים מפסיקים להיות שקופים

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן