בולמש – החילונים מפסיקים להיות שקופים

1
210
חילונים,נתניה,אפרים בולמש,שכונות,דורה,סלע,אזורים,קרית נורדאו,עיר ימים,רמת פולג,קרית השרון
אפרים בולמש: "מפסיקים להיות שקופים"

קמפיין "השקופים" של המועמד לראשות ולמועצת העיר מעורר סערה ברשתות החברתיות, ומתברר גם ברחוב הנתנייתי – זאת לאחר שיותר ויותר תושבים המגדירים עצמם חילונים וכן מסורתים-חילונים קוראים לציבור המהווה על-פי סקרים שונים 57% מכלל תושבי נתניה בעלי זכות הצבעה, לצאת ולהצביע.

"פעם דתיים, מסורתיים וחילוניים היו יהודים שווי זכויות בעיר. היום, מי שמהווים רוב מקרב תושבי נתניה, החילונים והמסורתיים, הפכו לשקופים במועצת העיר ואינם באמת מיוצגים בשל הרכב המועצה, הרכב הקואליציה העירונית והמשמעת הסיעתית והקואליציוניות. התוצאה: עשרות החלטות שכרסמו וכמעט חיסלו לחלוטין את הסטטוס-קוו המקורי ודוגמאות לכך לא חסרות". עוד לטענת בולמש: "הבעיה, שלא רק החילוניים והמסורתיים הפכו שקופים, אלא גם תושבי מרכז וצפון העיר שקופים, וכמובן תושבי השכונות הוותיקות (דורה, סלע, אזורים) שקופים במועצה".

תן דוגמאות לכך שהחלטות המועצה פוגעות בדרך החיים החילונית והמסורתית?
"אם בעבר התקיימו אירועים, הופעות, מופעים והצגות במבני ציבור בסופי שבוע, היום זה לא קורה. פעם, באוהל שם התקיימו הופעות בסופי שבוע, מאז שהוקם היכל התרבות העירוני זה פסק. פעם, הבריכה הציבורית בגד מכנס פעלה בסופי שבוע, מרגע שנסגרה זה פסק. פעם, בתיכונים, שהם מבנים עירוניים התקיימו מסיבות בלילות שישי לנוער. זה פסק. זכותו של הציבור החילוני והמסורתי ליהנות מתרבות ומהופעות במבני הציבור העירוניים בסופי שבוע. בעניין מרכז העיר וצפון העיר, כמו השכונות המוחלשות, התופעה הפוכה: 20 שנה עברו כמעט והשינויים שבוצעו, כך לתחושתם של רבים מהתושבים, מזעריים".

האם ניתן להבין ממך, שמדיניות הפעילות העירונית בסופי שבוע נגזרת מהחלטות והרכב המועצה?
"בוודאי ולא רק, אלא גם לראש העירייה יש חלק ניכר. אם באמת היא תרצה, תועבר כל החלטה. אם, למשל, עיריית נתניה החליטה לבנות מועדון נוער באזור התעשייה החדש, במטרה שיפעל גם בשבתות, בדיוק כפי שמפעילות עיריית הרצליה ורשויות אחרות מועדוני נוער, ואז ברגע האחרון בלחץ הסיעות החרדיות ובהתקפלות של חברי המועצה מהסיעות המעורבות מצביעים נגד, אז יש בעיה. אם, למשל, בונים מרכז טניס מדהים שאמור לקיים תחרויות בינלאומיות וגם תחרויות לאומיות בשבת, וברגע האחרון בלחץ הסיעות החרדיות מכניסים סעיף להפעלת קפיטריה במקום רק עם תעודת כשרות, והתוצאה שמאות טניסאים מתייבשים בשבת, אז יש בעיה. מדובר בשני מבנים עירוניים שאינם מפריעים לאף אדם דתי בשל מיקומם. אותו הדבר בעניין פלנתניה. במקור דובר על פתיחתו בשבת, ועובדה שזה לא קרה. נתניה אמורה להיות של כולם, אבל בפועל זה לא מה שקורה".

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן