בוטלה הרשעתו של צעיר שנתפס עם סכין

0
88

בחודש אוקטובר האחרון יצא הצעיר (25) תושב אחד היישובים הסמוכים לנתניה, לטיול בדרום. כשהגיע לצומת בית הערבה, עוכב רכבו לבדיקה במחסום שהיה במקום. במהלך החיפוש נמצא בתיק הגב שלו סכין קומנדו. הצעיר הועמד לדין ואף הורשע באחזקת סכין.

בדיון שהתקיים, ביום חמישי השבוע, בבית משפט השלום בירושלים, עתר פרקליטו, עו"ד גל שרטוב לביטול ההרשעה. שירות המבחן המליץ אף הוא להימנע מהרשעת הצעיר, מחשש שהרשעתו תפגע בתעסוקתו.  התביעה מנגד התנגדה לביטול ההרשעה וטענה, כי "מדובר בסכין מאיימת שהופכת את עצם ההחזקה לחמורה יותר".

שופט בית משפט השלום בירושלים, שמואל הרבסט, קיבל את טענתו של עו"ד שרטוב וקבע, כי "מדובר באירוע חד פעמי, אשר בו נמצאה סכין טמונה בתיק גב, ועל כן חומרתו של האירוע דנן הינה פחותה גם בקרב משפחת העבירות של החזקת סכין".

השופט הרבסט ביטל את הרשעת הנאשם ודן אותו ל-100 שעות לתועלת הציבור. כמו כן הורה לצעיר לחתום על התחייבות שלא לעבור על אותה עבירה.

עו"ד שרטוב התנגד לבקשת התביעה להשמיד או לחלט את הסכין וביקש להחזיר את הסכין לצעיר, כיוון שהיא בעלת ערך סנטימנטלי. השופט הורה להחזיר את הסכין לצעיר.

עו"ד שרטוב מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "השופט הרבסט, מבית המשפט השלום בירושלים, קיבל את טענותי, ביטל את ההרשעה ואפילו הסכים לבקשתי להשיב לבחור את הסכין לאור ערך סנטימנטלי רב הקשור בה. מדובר בהחלטה חריגה ואף נדירה בעבירות מסוג פשע בעיקר בעבירת החזקת הסכין שנחשבת חמורה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן