אסון מותו של החייל אילן ינקילביץ – שלושה מפקדים יודחו

0
141
צוותי חילוץ והצלה במאגר המים בו טבע החייל אילן ינקילביץ'. צילום חוסן אלעוברה, תיעוד מבצעי מד"א

דובר צה"ל פרסם, ביום שלישי השבוע, את מסקנות ועדת החקירה שבדקה את נסיבות מותו של רב"ט אילן ינקילביץ' מנתניה, אשר טבע במאגר מים בדרום הארץ.

דובר צה"ל מסר, כי ממצאי ועדת החקירה בראשות אלוף-משנה ת', שעסקה במותו של רב-טוראי אילן יענקלביץ' ז"ל, הוצגו לראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, שקיבל את מסקנות והמלצות ועדת החקירה.

ועדת החקירה, שמונתה על-ידי ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי, בחנה את הנסיבות שהובילו למותו של רב-טוראי אילן יענקלביץ' ז"ל מאגף המודיעין במאגר מים בדרום הארץ.

מממצאי ועדת החקירה עולה, כי הגורם הישיר למותו של החייל הוא בליעת מים וטביעה. ברקע האירוע, בעיות פיקודיות ובעיות בהתנהלות הבטיחותית בשגרה.

לאור זאת, החליט ראש אגף המודיעין לנקוט בצעדים פיקודיים בהתאם לפקודות הצבא כלפי המעורבים באירוע – הדחת שני המפקדים הישירים בדרג סגן-משנה ובחינת המשך שירותם בצה"ל. הדחת המפקד הישיר בדרג רב-סרן. למפקדם, אזרח עובד צה"ל בדרג ראש ענף, ייערך בירור משמעתי. ראש המחלקה יינזף אצל ראש אגף המודיעין, אלוף הרצי הלוי.

עוד נמסר מדובר צה"ל, כי ממצאי ועדת החקירה ומסקנותיה נמסרו למשפחה.

בתוך כך מתנהלת עדיין חקירת מצ"ח בנושא. לאחר גיבוש ממצאיה ייבחן תיק החקירה על-ידי הפרקליטות הצבאית ויתקבלו החלטות בהתאם, בין השאר יוחלט האם להגיש כתבי אישום נגד האחראיים.

מצה"ל נמסר, כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה בעתיד".

רב"ט אילן ינקילביץ', בן 19, טבע, בחודש יולי האחרון, במאגר מים האסור לרחצה באזור מועצת אשכול. כוחות הצלה רבים, בהם צוות מ-669, למאגר מים בדרום הארץ, הנמצא במועצה האזורית אשכול, סמוך לכיסופים, זאת בעקבות דיווח על חייל שנכנס להתרחץ במי המאגר, אולם לא יצא ממנו.

לוחם אש זיהה את אילן בתוך המים ובתוך דקות, הגיעו אליו צוללנים, אשר הוציאו אותו ממאגר המים. פראמדיקים ומתנדבים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה, אולם זמן מה לאחר מכן נאלצו לקבוע את מותו.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן