אלפי ילדים נפגעו בתאונות בשנת הלימודים

0
116
נוסעים בניגוד לחוק. צילום אור ירוק

עם פתיחת שנת הלימודים פרסמה עמותת אור ירוק המלצות לשמירה על בטיחות הילדים בדרך למוסדות החינוך. הראשון בספטמבר חלף. כמיליון וחצי תלמידים פתחו את שנת הלימודים החדשה. הילדים נרגשים וגם ההורים, שנה חדשה בפתח אך איתה גם חששות חדשים עולים בשל הסכנות שאורבות לבני הנוער ולילדים בכבישים בתקופת הלימודים.

על פי נתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלמ"ס, בחודשי שנת הלימודים 2017 (ינואר-יוני 2017, ספטמבר-דצמבר 2017), נפגעו בתאונות דרכים 3,631 ילדים ובני נוער בגילאי (5-19). מדובר בעליה של 10% בהשוואה לשנת הלימודים 2016 (ינואר-יוני 2016, ספטמבר-דצמבר 2016), בה נפגעו בתאונות דרכים 3,301 ילדים ובני נוער.

47 ילדים ובני נוער נהרגו בחודשי שנת הלימודים 2017 גם זהו מספר גבוה וקשה, מדובר בשנה בה מספר הילדים ההרוגים הגבוה ביותר מאז שנת 2011 שבה גם נהרגו 47 ילדים ובני נוער. בבחינת אופי הפגיעות, מספר הנפגעים קשה (326) בחודשי הלימודים בשנה הקודמת הוא הגבוה מאז שנת 2008.

גם בתחום העירוני הייתה שנת הלימודים ב-2017 שנת עלייה בהיפגעות תלמידים: 2,320, רוב הילדים ובני הנוער שנפגעו במהלך שנת הלימודים נפגעו בתחומי הערים והיישובים. 18 ילדים ונערים (5-19) מצאו את מותם בשנה זו בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים בתחום העירוני, מספר ההרוגים הגבוה ביותר מאז שנת 2013.

עוד נמסר, כי בנתניה נפגעו 61 ילדים ובני נוער (גילאי 5-19) בתאונת דרכים בחודשי שנת הלימודים (ינואר-יוני, ספטמבר-דצמבר) בשנת 2017, ילד אחד נהרג. מדובר בעליה של 22% בנפגעים בהשוואה לשנה שקדמה לה.

מעמותת אור ירוק ביקשו להדגיש: "בדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, קיימות סכנות בהן נתקלים ילדים ובני נוער. איך נוכל לעזור לילדים לצעוד לבית הספר וממנו באופן בטוח יותר: אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות הכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנן מדרכות או שבילי הליכה ולתעדף אותו גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. מומלץ לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימלי וכן להימנע ככל האפשר מחציה של כבישים סואנים וכבישים ראשיים. חשוב לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק מכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד. במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לרכב אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים. גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר".

בנוסף נמסר, כי באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.

ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, מסר: "שנת לימודים חדשה נפתחת ועדיין הדרך והסביבה של בתי הספר רבים לא בטוחים עבור התלמידים. בכדי להפחית באופן משמעותי את מספר הילדים ובני הנוער שנהרגים ונפגעים בתאונות דרכים, חייבים במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים להביל ביחד עם הרשויות התקנת פסי האטה ליד כל בית ספר שיובילו לריסון מהירות נסיעת כלי הרכב ולצמצום הסיכון להיפגעות ילדים בתאונת דרכים. חשוב ביותר גם להגביר את ההשקעה בחינוך ובהסברה לבטיחות בדרכים בכל הגילאים, מגיל הגן ועד לסיום הלימודים. רק בהשקעה אמתית, מבוקרת וממוקדת נוכל לשמור על היקרים לנו מכל ולהבטיח שכל מי שמתחיל את שנת הלימודים גם יסיים אותה בריא ושלם".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן