אישום: תכנן לבצע פיגוע דקירה בנתניה

0
145
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד עלאא אבו שאנב, בן 21 מאזור יהודה ושומרון, בגין הכנה לביצוע רצח במעשה טרור וכניסה לישראל בניגוד לחוק.

מכתב האישום, שהוגש בידי עו"ד רמי שיינפלד, עולה, כי על רקע אירועים שהתרחשו בחודשים יולי – אוגוסט, וביניהם פיגוע ירי בכניסה למתחם הר הבית בו נהרגו שני שוטרים בעת שמילאו תפקידם, סגירת מתחם הר הבית ובהמשך הצבת גלאי מתכות בכניסה למתחם וכן מהומות והתפרעויות אלימות מצד ערבים כלפי כוחות בטחון ואזרחים יהודים, גמלה בלבו של הנאשם החלטה לגרום למותם של יהודים, ציונים וחיילים באמצעות פיגוע דקירה בתחומי מדינת ישראל.

בתאריך ה- 19.8.2017 העלה הנאשם סרטון לרשת החברתית "פייסבוק" בשבח מות "קדושים" (שהידים) תחת הכותרת: "שהבוקר שלכם יבושם בריח השהידים". מטרת פרסום הסרטון הייתה להיפרד ממשפחתו ומכריו ולהשאיר אחריו מסר בשבח השהידים. באותו היום התכתב הנאשם עם קרוב משפחה אשר ביקש לבקרו, אמר לו כי הוא יוצא לישראל לעשות "מעשה" וייתכן שלא יחזור ועל כן אל לו לבקר, וקרובו השיב לו: "שהאל יקבל אותך".

בסמוך לאחר מכן מכר הנאשם את מכשיר הטלפון הסלולרי שלו תמורת 400 שקלים בכדי לממן את כניסתו שלא כחוק לישראל. הנאשם איתר אדם העוסק בהברחת פלסטינים לתחומי מדינת ישראל ושילם לו את סכום הכסף אותו קיבל ממכירת מכשירו הסלולרי, בכדי שיבריחו לישראל.

הנאשם הגיע לנתניה בשעה 17:00 לערך והסתובב מספר שעות במטרה למצוא קורבן מתאים בו יבצע את תכניתו. בשלב מסוים הבחינו בנאשם שוטרים, אשר עסקו אותה העת בפעילות שיטור, והוא עורר את חשדם. אחד השוטרים פנה לנאשם ושאל למעשיו, הנאשם לא הגיב לפנייתו והציג בפניהם תעודה מזהה ירוקה. השוטרים, אשר חשדו כי מדובר בשוהה בלתי חוקי, עצרו את הנאשם ובחיפוש על גופו נמצאה הסכין.

מהבקשה למעצר עד תום ההליכים עולה, כי בידי המשטרה ראיות, לכאורה מוצקות, להוכחת אשמתו. כמו כן פורט בבקשה, כי בנוסף לסרטון שפורסם ברשת הפייסבוק והסכין שנמצאה ברשות הנאשם, בידי המשטרה הודאות של הנאשם במשטרה ובשב"כ, בהן פירט את תוכניתו לרצוח יהודים, ציונים וחיילים וכן פירוט ההכנות הרבות בהן נקט לצורך הוצאת תוכניתו אל הפועל. מעצרו של הנאשם הוארך עד להחלטה אחרת.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן