אישום: נהג בשכרות, פגע באישה והרג אותה

0
110
בתמונה: פטיש בו נוהגים להשתמש שופטים - המייצג החלטת בית משפט
צילום fotolia

פרקליטות מחוז מרכז הגישה לפני זמן קצר, לבית המשפט המחוזי מרכז, כתב אישום נגד ממוס מוקאזדה, בן 40 מנתניה, בגין עבירות של נהיגה בשכרות והריגה.

מכתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד דן כהן, עולה, כי לפני ה- 20.5.16 ובסמוך לתאריך זה, הנאשם צרך סם מסוג קנביס. ב- 20.5.16 בשעה 10:55 בערך, נהג הנאשם ברכב משא ברחוב ז'בוטינסקי בהוד השרון כשבגופו נמצא החומר הפעיל בקנביס. באותה עת נהגה לפני הנאשם אחת המתלוננות ברכב מסוג שברולט טראוורס, ובמסלול הנגדי אליו נהג אחד המתלוננים ברכב מסוג פורד.

בנוסף, על אי התנועה שהיה משמאלו של הנאשם עמדה המנוחה, כרמלה רותם ז"ל, בעודה אוחזת בעגלת תינוק בה נמצאת נכדתה.

עוד עולה מכתב האישום, כי רכב השברולט טראוורס חלף על פני פס האטה, התקרב למעבר החצייה והאט את מהירות נסיעתו. הנאשם לא היה ער להאטת הטראוורס. משהבחין בכך- הסיט הנאשם בחוזקה את ההגה לשמאל. למרות הסטת ההגה, פגע הנאשם עם חזית רכבו בחלקו האחורי של הטראוורס.

מיד לאחר מכן, בעודו לוחץ בחוזקה על דוושת ההאצה, המשיך הנאשם בנסיעה לכיוון צד שמאל, עלה עם רכבו על אי התנועה, פגע והפיל חלק מגדר המתכת וכן פגע בעוצמה במנוחה. לאחר פגיעה זו המשיך הנאשם לנסוע, עבר לנתיב הנגדי, ופגע ברכב חונה וכן חסם את דרכו של הפורד שכתוצאה מכך נפגע בחזיתו.

כתוצאה מהפגיעה, המנוחה סבלה מפגיעת ראש קשה ומפגיעה רב מערכתית ומותה נקבע במקום. כמו כן, נהגת השברולט טראוורס סבלה מכאבים בצוואר, בחילות והקאה ונהג הפורד סבל מבחילה, סחרחורת וכאב בכתף השמאלית.

בנוסף נטען בכתב האישום, כי "במעשיו המתוארים לעיל, נהג הנאשם ברכב בהיותו שיכור, לא שם ליבו כנדרש למתרחש בכביש ותחת בלימת רכבו, הוא סטה לנתיב הנגדי תוך מעבר על אי התנועה הבנוי ודריסתה למוות של כרמלה ז"ל.
בכך, נטל הנאשם סיכון בלתי סביר בנהיגתו וגרם בקלות דעת למותו של אדם".

בנוסף הוגשה נגד הנאשם בקשה לפסילת רישיון עד מתן פסק הדין. מהבקשה עולה, כי לחובת הנאשם עבר תעבורתי מכביר, הכולל 43 הרשעות קודמות, בהם אי ציות לתמרור אי תנועה, נהיגה משמאל לקו הפרדה רצוף, נהיגה במהירות מופרזת וכן הרשעה בנהיגה בשכרות, אשר בגינה נדון לעשרה חודשי פסילת רישיון ומאסר על תנאי.

"החזקה העומדת לחובת המשיב בדבר נהיגתו שיכור, תחת השפעת סמים מסוכנים, יחד עם נסיבותיה הקשות של התאונה – במסגרתה פגע המשיב בסך הכל בשלושה כלי-רכב, עלה על אי תנועה בנוי וסטה לנתיב הנגדי – ובמיוחד קיפוח חייה של כרמלה רותם ז"ל, מלמדים על הסכנה שיש בהמשך נהיגתו של המשיב למשתמשים בדרך ועל הצורך לפסול רישיונו עד למתן פסק-דין בעניינו" טען בבקשה עו"ד דן כהן, סגן בכיר בפרקליטות מחוז מרכז.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן