אישום: חזרה מברזיל עם למעלה מחמישה קילוגרם קוקאין

1
228

כתב אישום הוגש בתחילת השבוע נגד שתי תושבות העיר נתניה, הנאשמות במעורבות, בייבוא ובסיוע לייבוא סמים מברזיל.

בתום פעילות מודיעינית וחקירתית של משטרת ישראל בנמל תעופה בן גוריון, נחשף ניסיון להברחת קוקאין במשקל של למעלה מחמישה קילוגרמים מדרום אמריקה לישראל.

החקירה החלה בחודש שעבר, עם מעצרה של ישראלית, בת 37 מנתניה, שנחתה בתאריך 17/2/17 בנמל התעופה בן גוריון. עם שובה מברזיל עוכבה הנאשמת לבדיקה. בכבודתה אותרוו 5.31 ק"ג קוקאין. בהמשך נעצרה ישראלית נוספת, בת 38, גם היא תושבת נתניה – בחשד שסייעה לה לייבא את הסם המסוכן.

מהחקירה שניהלו חוקרי ימ"ר של משטרת ישראל, עולה כי במהלך חודש פברואר השנה נשלחה הנאשמת על ידי חברתה בישראל לברזיל ומשם לבוליביה, שם קיבלה לידיה מזוודה בעלת דופן כפולה בה הוסלק הקוקאין. ביום ראשון השבוע הוגש כתב אישום באמצעות פרקליטות מחוז מרכז כנגד שתי החשודות, בחשד לייבוא סם וקשירת קשר לפשע.

מכתב האישום ומהבקשה למעצר עד תום ההליכים עולה, כי שתי הנאשמו קשרו קשר יחד עם אחרים להעביר במזוודתה של אחת מהם סמים מבוליביה לישראל.

השתיים פנו למשרד הפנים לחדש את דרכונה של אחת הנאשמות ורכשו מזוודה לצורך נסיעתה לבוליביה. בהמשך רכשו השתיים כרטיס טיסה לברזיל. בתאריך ה-2.2.17 טסה אחת מהן לברזיל ומשם נסעה באוטובוס לבוליביה. כשהגיעה לבוליביה פגשה באחרים, אשר העבירו לה בהמשך מזוודה שבתוכה הוסלקו 5.31 ק"ג סם מסוג קוקאין.

בתאריך 17.2.17 נחתה בישראל כשברשותה המזוודה, בעלת דופן כפולה ובה הסמים. כשנחתה עדכנה את הנאשמת השניה, אולם זמן קצר לאחר מכן נעצרה על ידי שוטרי יחידת נתב"ג. עוד על פי כתב האישום הנאשמת השניה הגיעה לאסוף את הנאשמת שנעצרה, אולם כשבוששה להגיע לאולם מקבלי הפנים עזבה את המקום.

מהבקשה למעצר עד תום ההליכים עולה, כי בידי המשטרה הודאתה של הנאשמת שטסה לברזיל, בה בין היתר הפלילה את חברתה – הנאשמת השניה, שלכאורה, נטלה חלק דומיננטי ביבוא הסם ואשר הפעילה אותה והנחתה אותה כיצד לפעול בכל שלב. בנוסף בידי המשטרה גרסתה של הנאשמת השניה אשר אישרה שסייעה לנאשמת בהכנות לטיסה, בין היתר בחידוש דרכון, רכישת מזוודה ורכישת כרטיסי טיסה. נאשמת זו הכחישה כי ידעה שמטרת הנסיעה היא יבוא סם, אך לטענת התביעה "לא סיפקה הסבר מניח את הדעת מדוע תעליל עליה משיבה 1, חברתה הטובה בקשר ליבוא הסם".

בנוסף טענה התביעה, כי בעימות בין השתיים טענה הנאשמת שטסה, כי חברתה ידעה על יבוא הסם וחלקה היה דומיננטי כמפעילה שלה. מנגד הכחישה הנאשמת שנשארה בארץ וטענה, כי סייעה לה בתור חברה טובה, מאחר שחשבה כי היא נוסעת לברזיל בשל הצעת עבודה שקיבלה מהאחרים.

עוד טענה התביעה, כי הנאשמת שהגיעה לאסוף את חברתה משדה התעופה, לא נתנה הסבר מניחה את הדעת מדוע השאירה את חברתה הטובה בשדה התעופה, מבלי לברר מדוע אינה יוצאת לאולם מקבלי הפנים. מעצרן של שתי הנאשמות הוארך עד ל-4.4.17

כתבות נוספות העשויות לעניין את הקוראים:

פרשה 278: הונאת ענק חובקת עולם

אישום: ניסו להבריח 2.4 קילוגרמים של חשיש מצרפת ונלכדו

הכתבה עניינה אתכם? מוזמנים להגיב ולשתף

תגובה 1

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן