אימת הליצנים זורעת בהלה ועולה מדרגה

0
157
מתוך אחד הסרטונים שנפוצו ברשת הפייסבוק

בהלת ואימת הליצנים עולה מדרגה כאשר במהלך הימים האחרונים התקבלו במשטרת נתניה ובתחנות המשטרה באזור דיווחים רבים על ליצנים שרדפו אחרי אנשים או שנראו מתחבאים בחסות החשיכה. בנתניה הגיעו למשטרת נתניה ביממה האחרונה למעלה מ-10 דיווחים על ליצנים שנראו בשכונות קריית השרון, בשכונות בדרום נתניה ובמרכז העיר, אולם למרות סריקות המשטרה לא אותרו ליצנים והדיווחים לא אומתו.

ההיסטריה גוברת – ביום שישי משעות הבוקר מופצת ברשת הווטסאפ הודעה קולית על פיה בשעות האחרונות יש ברחבי הארץ מתקפת ליצנים. מההודעה נמסר, כי בין השאר ליצנים תקפו עוברי אורח בגרזנים בערים תל אביב, חולון ונתניה. כמו כן נמסר בהודעה, כי המשטרה הוציאה הודעה לתושבי הערים הללו לא לצאת מהבתים בשעות החשיכה וכן לא ללכת בסמטאות חשוכות. גורם במשטרה מסר, כי ההודעה הזורעת בהלה אינה אמיתית. אין מתקפות רבות של ליצנים וכן לא יצאה הודעה רשמית מהמשטרה.

למרות הניסיונות להרגיע, היו מספר מקרים בהם נתקלו עוברי אורח בליצנים וכן נחשפה רשימת קורבנות של ליצנים ברשת האינסטגרם. בלילה שבין חמישי לשישי התקבל במשטרת ישראל דיווח על 2 קטינים בני 15 ו 14 בעיר במרכז השרון כאשר עפ"י החשד ברשותם כלי תקיפה. מתחקור ראשוני של שוטרים שהגיעו למקום עלה כי אחד הקטינים תוייג ברשימת "קורבנות של היום" בקבוצת ליצנים באינסטגרם ומאחר וחשש לצאת מפתח ביתו לבדו, הצטיידו הוא וחברו בכלי תקיפה. הקטינים עוכבו לתחנה והחל בעניינם הליך עפ"י חוקי הנוער.

מהמשטרה נמסר, כי "אנו פונים להורים לגלות מעורבות הורית, לבדוק את הסלולרי של ילדיהם ובמידת הצורך להסירם מקבוצות אלו".

רשימת ההקורבנות בקבוצת הליצנים ברשת האינסטגרם. צילום דוברות המשטרה
רשימת ההקורבנות בקבוצת הליצנים ברשת האינסטגרם. צילום דוברות המשטרה

ביום חמישי התקבל דיווח, כי בישוב תל מונד הותקפה נערה על ידי אדם מחופש לליצן. הנערה נחתכה ברגלה באמצעות חפץ חד. כוחות משטרה ביצעו סריקות לאיתור החשוד, אולם עד כה לא נודע אם הליצן נלכד.

בפוסט שפורסם ברשת חברתית סיפרה הנערה שבעת שחזרה הביתה מחברה הבחינה ברחוב בו הלכה בליצן מציץ אליה. הנערה ביימה שיחה עם אביה בטלפון הסלולרי ונופפה ביד, כאילו אביה הולך לעברה. למרות זאת שמעה הנערה צעדים מאחוריה שהגבירו את המהירות: " ואז בשניה אחת הרגשתי את הליצן מנסה לתפוס אותי בכוח וחותך אותי ברגל עם סכין. כל זה קרה בתוך כמה שניות ולא היה לי זמן להגיב". לאחר מכן נמלט לדבריה הליצן מהמקום.

למקום הוזעקו כוחות משטרה, אשר פתחו בסריקות לאיתור החשוד, אולם עד כה לא נודע אם החשוד אותר ונעצר. החקירה נמשכת.

ממשטרת ישראל נמסר השבוע, כי "התופעה גוררת גם חשש שמישהו יפרש את ההלצה כאיום ממשי ויפגע בנערים, שעושים לעיתים שימוש באביזרים שונים דמויי כלי תקיפה. לאור זאת אנו קוראים לציבור לא ליטול את החוק לידיים ולא לפגוע באותם בני נוער, מעשי ההפחדה, וכן כוונות הנערים ברובם המוחלט של המקרים אינם כוללים פגיעה פיזית או רצון לפגוע בגוף או רכוש. במצבים אלו יש להתרחק מהמקום ולדווח למשטרה בהקדם. כמו כן אנו קוראים לבני הנוער בישראל, שלא לקח חלק במעשה החברתי הפסול שעומד בניגוד לחוק, שכן זה יתקל באכיפה משטרתית נחושה ובלתי מתפשרת. לצד פעילות המשטרה אנו קוראים להורי הנערים לוודא כי ילדיהם לא נוטלים חלק בטרנד החברתי המסוכן שעשוי לסבך את ילדיהם בפלילים".

במשטרה הדגישו את הנחישות למגר את התופעה: "משטרת ישראל תמשיך לפעול ולא תאפשר פגיעה בציבור, הפחדתו, הטרדתו ושיבוש שגרת חייו. מדובר בהתנהגות חסרת אחריות של בני נוער שמטופלת ע״י המשטרה במהלך הימים האחרונים, ושיש בה משום הפרת שלום הציבור ושגרת חייו".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן