איים להרוג את עצמו ונדון ל-120 שעות לציבור

0
102
עו
מייצג. עו"ד מירון רוזנטל. תמונת ארכיון

תושב האזור, בשנות ה-40 לחייו, נדון ל-120 שעות לציבור, ללא הרשעה, בגין איומים. מכתב האישום שהוגש נגד הנאשם עולה, כי המקרה אירע על רגע ויכוח שהתגלע בין הנאשם לגרושתו על הסדרי ראיה של הילדים ורצונו לקחת אותם פעם נוספת באותו שבוע. במהלך הוויכוח הוציא הנאשם אקדח, הוציא את המחסנית מהאקדח, פרק את הנשק ואז כיוון לראשו ואיים בפגיעה בגופו, תוך כדי שאמר לגרושתו "את רוצה שאתאבד? את רוצה שאני אירה בעצמי?". בעקבות הדברים הורשע בתחילה הנאשם בעבירת איומים.

פרקליטו של הנאשם, עו"ד מירון רוזנטל, ביקש מבית המשפט לבטל את הרשעתו של הנאשם וטען, כי "הוא מעד מעידה שאין מחלוקת שהמחוקק יכול לחיות איתה ובית המשפט יכול לחיות איתה כשהוא מודה בעבירה, לוקח אחריות, מסכים ללכת להליך טיפולי כפי שתסקיר שירות המבחן כותב, יש הערכת מסוכנות נמוכה". בנוסף טען, כי הנאשם היה במצב קשה, הורחק מילדיו למשך חודשיים וכי הוא רצה להיות איתם כמה שיותר. כמו כן הוסיף, כי גרושתו טענה, כי לא חשה מאויימת ולא רצתה להתלונן במשטרה וכי היא בסך הכל פנתה לאחראי עליו.

בנוסף טען עו"ד רוזנטל, כי הרשעתו של הנאשם תפגע בו ותמנע קידומו במקום עבודתו. בדבריו לבית המשפט לקח הנאשם אחריות על מעשיו והביע חרטה.

התביעה, שהתנגדה לביטול ההרשעה, טענה, כי לא מדובר בעבירת איומים "קלאסית" אלא באמצעות אקדח. לכן סברו בתביעה, כי "מבחינת חומרת העבירה לא מאפשרת לסיים את התהליך באי הרשעה. הנאשם השתמש באקדח למטרה פסולה ובאיומים ברף הגבוה".

במסגרת תסקיר המבחן שנערך לנאשם קבע קצין המבחן, כי על אף חומרת העבירה יש מקום לביטול ההרשעה, לנוכח עמדת המתלוננת, חריגות העבירה לאורח חייו של הנאשם, החרטה שהביע, העדר עבר פלילי וכן מוכנותו להשתתף בטיפול.

עו"ד רוזנטל אף ציין, כי תסקיר שירות מבחן קבע, כי מדובר באדם יציב, שקול, מבין את התנהגותו הבעייתית: "אני סבור כי הציבור לא יצא נפסד עם ההרשעה תבוטל. יש כאן לקיחת אחריות, הליך טיפולי עם רצון ומוטיבציה. צריך לראות את העושה, המעשה והתוצאה וצריכה להיות קורלציה בין הדברים".

שופטת בית משפט השלום בפתח תקווה, ניצה מימון שעשוע, קיבלה את בקשתו של עו"ד רוזנטל וביטלה את הרשעתו של הנאשם. השופטת קבעה, כי האירוע אינו מאפיין את הנאשם ואינו מצביע על דפוסים אלימים – לא כלפי עצמו ולא כלפי הזולת. השופטת קבעה, כי הנאשם יבצע 120 שעות לציבור ופיצוי בסך 1000 שקל לגרושתו.

עו"ד מירון רוזנטל מסר למערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, כי "למרות התנגדות המדינה לאי הרשעתו של מרשי שאיננה מובנת כלל. ידעתי שאפשר לסמוך על בית המשפט והתוצאה מדברת בעד עצמה".

כתבות נוספות העשויות לעניין אתכם: 

רחלה וזכריה מציגים: סיפור אהבה כנגד כל הסיכויים

עשרות עצורים בפרשה 278: הונאת ענק חובקת עולם

כתב אישום: קצין ושני שוטרי בילוש נאשמים בהכאת עציר באמצעות פטיש

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן