איגוד ערים קורא לפעול נגד יתושים

0
98
צילום fotolia

איגוד ערים שרון צפוני פנה, ביום ראשון השבוע, לרשויות החברות בו ובהם נתניה, וכן לתושבי האזור לבצע פעילות הסברה ביישובים ולרתום את התושבים לפעילות לאיתור מוקדי היתושים. מהאיגוד נמסר, כי הגשמים העזים שפקדו את אזור השרון והימים החמים שלאחריהם גרמים להיווצרות מוקדי דגירה ליתוש הנמר האסייתי, בעיקר בחצרות הבתים, שמעבר למטרד ולעקיצה יכולים לגרום למחלות.

עוד נמסר מהאיגוד נמסר, כי שלא כמו היתוש הרגיל שעוקץ בשעות יתוש הנמר האסייתי עוקץ בעיקר בשעות היום. הוא מסוגל לעוף מאות מטרים בלבד, כך שמוקדי הדגירה שלו נמצאים בחצרות הבתים ובמרפסות. מעבר למטרד הרגיל שגורמים היתושים, ביקשו באיגוד להדגיש, נחשפים מעת לעת למחלות קשות המועברות על ידי יתוש זה וחובה לעשות כל מאמץ כדי להדבירו.

יו"ר האיגוד, רפי קדוש, מסר, כי "המקור העיקרי להתפתחות מוקדי יתוש הנמר האסייתי נמצא במשקים, בחצרות ובסביבת הבית ולכן מומלץ ליבש שלוליות בחצרות, למנוע דליפות בברזים, מערכות קירור ומזגנים, לנקז מים מגגות ומקלטים, לכסות היטב את בורות הביוב, לרוקן בקבוקים, תחתיות עציצים, אגרטלים, אדניות, כל כלי קיבול למים, חביות וצמיגים בהם הצטברו מים, לוודא ניקיון והחלפת מים בשקתות של הפרות, ליבש ולמנוע מקווי מים בסמוך למקומות גידול בעלי כנף. וכן להתקין רשתות בכל החלונות ולהצטייד בתכשירים דוחי יתושים".

באיגוד הוסיפו, כי האיגוד פועל ויפעל מול מוקדי הדגירה הידועים לו. בשבוע שעבר בעקבות תלונות רבות על יתושים ברחבי נתניה, פרסמה מערכת נתניה און ליין – נתניה און ליין, אודות הבעיה המטרידה. בין השאר נמסר, כי שלושה גורמים אמורים לטפל בבעיה: עיריית נתניה, המעסיקה מדביר מקצועי – זאת לצד צוותים המטפלים בבעיות תשתית. הגורם השני הוא איגוד ערים לתברואה שמדביריו אמונים על טיפול בכל נקודות התפר וגבולות העיר נתניה וכמובן התושבים.

גורמים בכירים בעיריית נתניה טענו, כי "הבעיה היא שבהרבה מקרים הטיפול נקודתי ואין פתרון שורש. מצד אחד העירייה משלמת מאות אלפי שקלים בשנה לאיגוד ערים לתברואה – זאת בנוסף למימון מדביר עירוני, ואם היא היתה מקזזת מתקציב איגוד ערים, היה לה יותר תקציב לשחרר למדביר העירוני להרחבת פעולות מנע".

דברים אלה באו בעקבות דו"ח מבקר העירייה, אשר בצעד חריג המליץ לעיריית נתניה להיפרד מאיגוד ערים לתברואה השרון הצפוני, זאת לאחר שבבדיקה עלה, כי עיריית נתניה במימון היחסי עמדה על מעל 40 אחוזים מסך תקציב האיגוד. המבקר קבע, כי במידה ועיריית נתניה היתה מתקשרת באופן ישיר עם קבלן הדברה, הוצאותיה בשנים שנבדקו היו עומדים על כ- 273 אלף שקלים – זאת לעומת כ-1.5 מלש"ח.

באיגוד דחו על הסף את מסקנות והמלצות מבקר העירייה וטענו, כי בפועל נתניה היא הנהית העיקרית בטיפול האיגוד, שכן רוב רובם של מקורות היתושים מצויים סביב העיר נתניה.

מהאיגוד נמסר, כי איגוד ערים שרון צפוני הוקם במטרה לשמור על רמה ניאותה של איכות הסביבה ואיכות החיים באזורי הנחלים ומאגרי המים הקיימים בתחום האיגוד. מדובר בהתארגנות אזורית של הרשויות הנמצאות בחלק הצפוני של אזור השרון והוא כולל כחצי מיליון נפש הנפרשים על שטח של כ – 400,000 דונם. הרשויות החברות באיגוד הן: נתניה, רעננה, עמק חפר, לב השרון, חוף השרון, קדימה-צורן, תל מונד, פרדסיה, כפר יונה, אבן יהודה, זמר.

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן