אופרה בגובה העיניים

0
108
מרב ברק. צילום יחסי ציבור

קורס בגובה העיניים יאפשר גם לכם לחוות את העולם הקסום של האופרה. על אהבה, תעוזה, רצח ונקמה.

אם עולם האופרה נשמע לכם מסקרן וגם מאיים, תרבותי אבל אולי גם טיפשי? אל דאגה, בדיוק בשביל זה נולד בקתדרה העממית הקורס ״קסם האופרה״ עם המרצה מרב ברק.  לנתניה און ליין נמסר, כי "המפגשים הללו, שיתקיימו בבית הקתדרה העממית – נתניה,  מהווים  הזדמנות לחוויית אופרה אחרת: חוויה "בגובה האוזניים", מפתיעה, מרגשת ומצחיקה".

 חובבי אופרה, כמו גם חובבי מוסיקה, המעוניינים להרחיב את אופקיהם ולגעת באמנות הבמה העשירה והיוקרתית הזו, מוזמנים לבוא בימי רביעי בבוקר ולמשך שעה וחצי לשקוע בעולם האופרה המרתק, עולם שיש בו הרבה יותר ממוזיקה.

מרב ברק עוסקת בקורס בכל ההיבטים  של עולם האופרה, החל בטקסט, דרך המוזיקה, בימוי, תלבושות, תפאורה, זמרים וההפקה. היצירות מוצגות תוך התייחסות מרתקת לאירועים ההיסטוריים, התרבותיים, הפוליטיים והביוגרפים של היצירה. כך, למשל, היצירות של מוצרט צמחו מהביוגרפיה האישית שלו – זאת על רקע המהפכה הצרפתית, ואילו האופרות של ורדי נוגעות במעורבות הפוליטית שלו באיטליה של המאה ה-19. גם סוגיות של מגדר, מעמדות ותסבוכות משפחתיות מטופלות ביצירות וכפועל יוצא מכך, גם בהרצאות.

 מהעמותה לחינוך בלתי-פורמאלי הוסיפו כי,  ההרצאות כולן מלוות בקטעי סרטים ממיטב ביצועי האופרה בעולם. מופעי אופרה בביצועים קלאסיים ועכשוויים.

 ברק, מרצה וחוקרת אופרה, מוכרת כאחת המרצות המובילות בתחומה בארץ עבדה בעברה כעשר שנים באופרה הישראלית בתפקידי הפקה שונים. והיא אף מלווה ומנחה טיולי מוזיקה לאירופה.

לפרטים ולהרשמה הקתדרה: 09-8614799

 

 

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן