אוהדי מכבי נתניה: אהבה ללא גבולות ובכל מחיר?!

0
232
אוהדי מכבי נתניה - נתניה און ליין
אוהדי מכבי נתניה. צילום ארכיון: ניר אנשר-נתניה און ליין

 

קהל האוהדים של מכבי נתניה, אשר נחשב לקהל נאמן ומוערך מעין כמותו, החל השבוע להיראות וגם להישמע במהלך המשחק מול הפועל חיפה, בו נשמעו קריאות לעברו של שלומי דורה, המאמן, להתפטר.

חי כהן (33), אביב מימון (27) ואליהו לב (56), הם שלושה אוהדים עם ותק של מעל שני עשורים של אהבה ללא תנאי לקבוצת הכדורגל המקומית. על אף העובדה שקהל האוהדים של נתניה נחלק לשני מחנות או יותר נכון לשני ארגונים, שלושת המרואיינים לא משתייכים ולא רוצים להשתייך לאף אחד מהארגונים. בדיקה קצרה מעלה, שיש אלפים שאינם משתייכים לאף אחד מהארגונים, ובעיניהם, הדבר החשוב ביותר הוא הקבוצה והתמיכה בקבוצה בכל מצב, למרות שעדיין יש להם מה להגיד והרבה בכל הקשור להתנהלות הקבוצה בתקופה האחרונה. בראיון לנתניה און ליין – נתניה און ליין הם מדברים, בעיקר, על תחושות.

מכבי נתניה עוד לא רשמה ניצחון במסגרת ליגת העל העונה, איך אתם, כאוהדים, מרגיש עם הנתון הזה?
אליהו: "לי, באופן אישי, הגרלת המשחקים לא הייתה אידיאלית לצבירת נקודות עבור נתניה, ככה שאני לא מופתע כל-כך מהמצב. מה שכן ברור לי, שהשחקנים מגיעים למשחק במטרה לנצח ולא מסתגרים. חוץ מזה, ספגנו מכה קשה עם גל פציעות והקאדר שנותר די מוגבל. מבחינתי, מדובר בחוסר מזל".
אביב: "אני מאוד מאוכזב, לא בשל העובדה שלא ניצחנו, אלא בגלל הדרך שהקבוצה משחקת. במשך המון שנים נתניה נחשבה לקבוצה אטרקטיבית ומעניינת ובתקופה האחרונה משהו כבה בה וזה חבל".
חי: "אני לא יכול להכחיש שאני מתוסכל מזה שלא רשמנו ניצחון עדיין, במיוחד כי אני חושב שהגיע לנו לא פעם לנצח. אני מאמין שכאשר הקבוצה תתחבר יותר, הניצחונות יגיעו. צריך סבלנות".

בפורומים למיניהם תמיד יהיו אוהדים שיחפשו אשמים. במשחק האחרון מול הפועל חיפה גם היו רבים שקראו לשלומי דורה להתפטר. אתם יכולים להצביע על אשמים?
חי: "אני לא יודע אם להגדיר את זה אשם, אבל שלומי דורה חושב – לטעמי – כאילו מדובר בקבוצת תחתית וזו הטעות. אגב, אני חושב שהוא אחד המאמנים הטובים בליגה, הוא פשוט לא נותן למשחק לזרום והשחקנים עסוקים רוב הזמן בהגנה".
אביב: "אני מסכים עם חי וחושב גם כן, שאם כבר מישהו אשם זה המאמן שלומי דורה. לא ייתכן שקבוצה שלמה לא מסוגלת לעבור את קו חצי המגרש בהנעת כדור מסודרת"
אליהו: "אשמים תמיד אפשר למצוא, אני פשוט לא מחפש ומעדיף להאשים כרגע את מזל הביש שהשחקנים הטובים בקבוצה סיימו את העונה בטרם התחילו. השחקנים המחליפים נותנים את הנשמה, אז הם ודאי לא אשמים והמאמן, הכי קל להיטפל אליו כאשם במצב, אבל חבר'ה, אל תשכחו, שהוא מעלה את השחקנים הכי טובים שנמצאים לרשותו. הוא מקצועי מספיק והוכיח עצמו כדי שאנחנו, האוהדים, נלמד לגלות קצת סבלנות".

קהל האוהדים של מכבי נתניה נחלק לשני ארגונים, אתם בחרתם שלא להשתייך לאף ארגון. למה?
אביב: "זה אבסורד בעיני החלוקה הזו למחנות. היא לא אמורה להיות, במיוחד, שאנחנו קבוצה קטנה".
חי: "אני בעבר השתייכתי לארגון הדאימונד ארמי, אבל כרגע איני משתייך לשום ארגון. שלא תביני לא נכון, אני בקשר טוב עם כולם עד היום ואין לזה קשר שהחלטתי להיות מהאוהדים הנמנעים להשתייך לארגון כזה או אחר".

למה בעצם בחרתם להימנע?
אביב: "בחרתי להימנע,כמו שאמרתי קודם, כי זה נראה לי אבסורד לקיים מחנות כשלכולנו עניין זהה. החלוקה הזו מסיתה מהדבר העיקרי שהוא מכבי נתניה. אני, באופן אישי, אוהד את הקבוצה ולכן משתייך רק לקבוצה".
חי: "בחרתי להימנע גם כי הקהל השתנה וגם כי אני התבגרתי. מי שהיה איתי בארגון הארמי כבר עזב. אני נהנה לראות אותם מהצד, ושוב אני תומך בהם למרות שלא תמיד אני מסכים איתם".
אליהו: "אני משתייך לקהל שלעולם לא יקלל שחקנים, מאמן, או כל אחד אחר ששייך לקבוצה, לכן בחרתי להימנע מהמחנות שנוצרו בקהל. שורה תחתונה, לכולנו מטרה משותפת והיא לראות את נתניה מצליחה ועולה על דרך המלך"

אפשר להגדיר את מכבי נתניה כאלופת התיקו של הליגה…
אליהו: "קצת מוקדם להעניק לקבוצה תואר אחרי חמישה מחזורים. אני יכול להזכיר שהיו לא מעט טעויות שיפוט, אבל אני לא נכנס לזה, כי זה לא רלוונטי ולא יעזור לבכות על חלב שנשפך. נתניה קבוצה שמשחקת פתוח. גם בבית וגם בחוץ, היא עוד תהפוך את הקערה על פיה".
חי: "אני אגיד לך בדיוק מה מתפספס. אין מחץ לקבוצה, גם כשאנחנו משחקים טוב המחץ לא קיים וזה מה שהורס לנו בסוף, כמו שהזכיר אליהו היו טעויות שיפוט קריטיות עבורנו. אני רוצה להאמין שהחלוץ החדש שהגיע ישנה את מכבי נתניה מבחינת המחץ".
אביב: "תרשי לי לתקן אותך קודם, נתניה עד כה לא הייתה ראויה לנצח בעיני. קבוצה שלא חושבת התקפה, שלא לוחצת מספיק, לא ראויה לנצח, אבל בהחלט ראויה לתיקו. אני אוהד את נתניה אבל חייב להיות אמיתי"

האם אתם רואים עצמכם מבטלים את המנוי אם המצב יימשך כך?
אליהו: "אוהדים שמציעים את המנוי שלהם למכירה בגלל מצבה של הקבוצה מצביעים על שתי אפשרויות: או שהם אמרו את זה ברגע של כעס ותסכול ולא התכוונו או שהם לא אוהדים אמיתים".
אביב: "אני, באופן אישי, לא רואה את עצמי מוכר את המנוי בשום מצב, אוהד אמיתי יעודד את הקבוצה בטוב וגם ברע".
חי: "האהבה שלי למכבי נתניה היא באמת ללא תנאי. אף פעם לא ביטלתי מנוי ואני לא רואה את עצמי אי-פעם עושה את זה".

השאר תגובה

נא להזין את התגובה שלך!
נא להזין את שמך כאן